tiistai 8. maaliskuuta 2011

Rally-tokokisat Kirkkonummella 5.2.

Lauantaina 5.2 oli rallytokokisat Kirkkonummella. Tuomarin piti olla ulkomaalainen mutta vaihtuikin viime tipassa Tiina Liljaan. Paikka oli Finanin halli missä oli kaksi kehää samanaikaisesti joten lämmittelytilaa ei periaatteessa ollut yhtään. Vain aloluokassa oli yli 60 koirakkoa. Aika hullua! Radalla ei ollut "maahan-kierrä koira-kylttiä" mikä ilahdutti minua, mutta paljon vasempaan käännöksiä. Pujoittelussa tötsinä toimi saappaat jotka aiheuttivat monelle koirakolle ongelmia. Minun mielestä meidän rata meni loistavasti ja olin varma että pisteitä kertyisi reilusti yli 90. Videota katsoessa laskin että maksimissaan -3 (2 kertaa vino ja kerran ehkä hihna). No loppupistemäärä olikin 87 koksa tuomari oli verottanut "tuplaistumisesta" kyltillä 10 (istu-1askel-istu-2askelta-istu-kolmeaskelta-istu) 10 pistettä (mikä on sama kuin olisin jättänyt kyltin kokonaan tekemättä...) Tuntuu vähän epäreilulta tämä hihnan kiristyminen koska jos koira on tosi matala et voi mitenkään antaa sitä hihnavaraa yhtä paljon kuin korkeamalle koiralle. Sashan kanssa hihnan pitää olla suht kireellä ettei Sasha siihen kompastu ja se kiristyy vaan siitä että Sasha kääntää päänsä... Vähän harmittaa myös kun tuomarit eivät käytä ollenkaan kokonaisvaikutus pistevähennyksiä koska joskus näkee todella hitaita, innottomia suorituksia jotka saavat hyvät pisteet. Tässä minun vuodatus rallytokosta. Olen huono häviäjä. No, toinen selvästi hyväksytty tulos tuli, yksi vielä niin saamme RTK1 ja siirrymme avo-luokkaan! :) Tässä vielä video meidän radalta:

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti