lauantai 26. marraskuuta 2011

Tehis vierailee Turussa

Olimme Tehisryhmän kanssa tiistaina Kaarinassa Jaakko Suoknuutin treeneissä. Tehis vierailee nyt Turussa yhteensä kolme kertaa marras-joulukuussa koska oma hallin myöhästyi ja pääsemme sisätreenehin vasta tammikuussa. Minä ja Sasha pääsemme mukaan Turkuun pari kertaa.

Tiistaina siis kouluttajana oli Jaakko jonka koulutuksissa olemme Sashan kanssa olleet pari kertaa ennen. Jaakosta minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa, hän on kyllä minun suosikki-kouluttaja!
Rata oli vaikea ja pitkä, niinkuin Jaakolla aina. Rataantutustumiseen käytimme rutkasti aikaa, Jaakko tykkää puhua. ;) Jaakko puhui siitä että haluaa kaikki ylimääräinen ääni pois radalta ja että hän haluaisi meidän käyttävän vähän käsiämme. Tosta äänenkäytöstä Jaakko on minulle ennenkin puhunnut. Hänen mielestä käskytän Sashaa aivan liikaa radalla ja hän haluaa kaikki normi hinder käskyt pois. Sanon vain "Sash" kun hypyllä pitää kääntyä. Kuulemma Sasha osaa hypätä ilman minun huutoa mutta Jaakko epäili etten minä osaa juosta ilman huutamista... Käsistäkin Jaakko on minulle joskus huomautellut, näytän kuulemma tuulimyllyltä radalla...

Olin itse suunnitellut alkuun pakkovalssia mutta Jaakon mielestä takaakierto-valssi olisi parempi. Minua jännitti, ihan hirveästi. Halusin niin näyttää Jaakolle että olin sisäistänyt kaiken sen mitä hän oli minulle edellisinä kertoina opettanut... No, kun Jaakko sitten sanoi että en saanut käyttää käsiäni ollenkaan, menin lukkoon, ihan totaalisesti. En vaan voinut ymmärtää miten valssi meni. Jaakko käänsi ja väänsi minua kädestä pitäen mutta en vaan ymmärtänyt. Niin tähän alkuun upposikin rutkasti aikaa. Jos sain valssin tehtyä niin en ollenkaan ottanut Sashaa haltuun nelosen jälkeen ja hän sinkosi esteelle 15.
No kun lopulta sain järjen taas takaisin meni taas paremmin. 7-8 välissä tein päällejuoksun, mikä toimi ihan hyvin kunhan ymmärsin liikkua pois 6-esteeltä. 9 hypylle vähän törkkäsin Sashaa niin että pääsin tekemään muurin perään persjätön. Pituudella sitten jaakotus. En ole tehnyt kovin paljon jaakotuksia ja minun pitää aina miettiä mihin suuntaan oikein käännyn. Tästä kai johtuen en saanut sitä ennakoivaksi mikä teki siitä vastakäännöksen (?) ja Sasha kääntyi kerran väärään suuntaan. Sanoin Jaakolle että haluan yrittää vaan vedättämälla koska en osaa liikkua jaakotuksessa ja tämä ei ollut Jaakon mielestä kovin hyvä idea. No, sanoin Sashalle ennen pituutta vain "Sash" samalla kun vähän vekkasin ja kappas, kääntyipä puudeli hyvin! Nyt kun olen hiljempaa radalla Sasha kuntelee kun sanon sille jotain!
13-15 välissä Jaakko halusi meidän ehdottomasti kokeilevan saksalaista. Ekat kerrat olin todella myöhässä ja Sasha hyppäs väärän hypyn mutta kun juoksin täysillä kohti 14 taaimpaa siivekettä ja siellä kutsuin Sashaa sekä vaihdoin persjättöön vasta kun olin hyvin päässyt pois tieltä se toimi! :) Oli myös hauskaa huomata miten Sasha kiihdytti entuudestaan kun juoksin täysiä pois, vaikka se muutenkin liikkkui hyvällä vauhdilla!
Aalle tuli poispäinkäännös mikä sujui hyvin, Sashahan rakastaa Aata. Esteelle 17 piti muistaa törkätä Sashaa, muuten hän tuli ohi. 19-20 oli aluksi vaikea kun siihen tuli se leieröinti mutta kunhan ymmärsin liikkeen suunnan (mikä siis piti olla Sasha oletetun linjan suuntainen) sekä en kiirehtinyt pois esteeltä 20 sekin sujui hyvin. 22-24 hässäkälle Jaakko oli ehdottanut Backläpiä (takaakierto-sylkkäri) mutten luullut sen voivan toimia. Päätin silti kokeilla ja vaikka olin ekaa kertaa vähän myöhässä koska varmistelin 20 niin se toimi! Vähänkö siistiä! Sasha oli ihan pro sylkkärissä vaikka ollaankin niitä tehty niin vähän. Putken jälkeen Jaakko halusi niisto-poispäinkäännös-leieröinnin. Se oli mulle vähän vaikea ymmärtää ja aika oli loppumassa mutta Jaakko näytti sen kerran Sashalla.

Jaakko oli taas kerran todella kannustava! Hän todellakin tykkää Sashasta ja kehui taas hänen vauhtiaan. Hän myös sanoi että olin paljon rauhallisempi radalla kuin viimeksi. :)
Jaakon viimeinen kommentti oli ehkä hienointa mikä kukaan on ikinä sanonut Sashasta, se lämmittää vieläkin. Jaakko nimittäin sanoi että jos Sasha joskus tarvitsee ohjaajan hän mielellään kyllä ohjaisi sitä. Miettikää! Jaakko Suoknuuti ohjaisi minun pikku puudelia! Aivan mieletöntä!!! Väistykää siis Chi ja Zen, täältä tulee Taateli-mummo! :D

Oi kuinka odotan että pääsen taas Jaakon oppeihin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti